Voor het eerste seizoen van het hernieuwde ‘De Droomfabriek’ werden zo’n 10.000 wensen ingestuurd. En voor het tweede seizoen liggen die, met cijfers tussen 10 en 12.000 nog hoger dan vorige keer volgens presentatoren Bart Peeters en Gloria Monserez.
En dat vindt Humo toch enigszins verrassend aangezien het programma tussen de eerste en de laatste aflevering van vorig seizoen toch een half miljoen kijkers verloor. “Maar als je met 1,3 miljoen kijkers begint, kan dat nu eenmaal gebeuren”, reageert Bart Peeters.
“Dat gezegd zijnde weten we wel wat er scheelde. Zo is ‘De Droomfabriek’ een familieprogramma, alleen werd het niet uitgezonden op een familie-uur. Onze frank begon te vallen toen we brieven kregen van kinderen die niet konden kijken”, zegt hij. “We stonden geprogrammeerd ná ‘F.C. De Kampioenen’ – kinderen zouden pas om halfelf in hun bed liggen. Dus dit keer moet ‘F.C. De Kampioenen’ voor ons wijken. Of beter gezegd: wij zijn hun voorprogramma.”