Ook Metejoor krijgt een eigen kledingcollectie

Noem een populaire BV en de kans is groot dat hij of zij ook een eigen kledingcollectie heeft. Sommige gaan zo’n samenwerking aan met een bekende modeketen, zoals Camille en JBC, terwijl anderen het vooral in eigen beheer proberen.

Veel mensen vinden het fantastisch dat hun favoriete BV een eigen kledingcollectie op de markt brengt. Maar velen vragen zich ook af in hoeverre een BV betrokken is bij het productieproces van hun eigen kledinglijn.

In de docureeks rond Camille konden we al zien dat zij toch wel nauw betrokken was bij het ontwikkelen van haar eigen kledingcollectie. Net zoals Julie Vermeire weten beide dames heel goed wat ze willen en laten ze zich niet zomaar aan de kant schuiven wanneer er knopen moeten worden doorgehakt over de stoffen en de snit.

Toch kunnen we ons goed inbeelden dat onbekende ontwerpers licht gefrustreerd raken van alle BV’s die zomaar een kledingcollectie op de markt brengen. “Een bekende naam opent vanzelfsprekend deuren. Maar ik denk dat het niet per se negatief is voor de modesector. Onder ontwerpers leeft het idee dat de zon moet schijnen voor iedereen. Hoe meer zichtbaarheid er is voor mode – en vooral Belgische – hoe meer de hele fashionscene ervan profiteert”, legt Desna Lespinoy, hln-mediawatcher uit in Tv Familie.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van show24.be

Door Ileana Durodin

Iléana Durodin – Gebeten door de taalmicrobe op erg jonge leeftijd. Nooit meer van genezen. Later zou ik ook mijn hogere studies wijden aan de taalkunde en koos ik er ook voor van ‘het woord’ mijn beroep te maken. Schrijven, corrigeren en vertalen zijn de drie vakgebieden waardoor ik ook op professioneel gebied met taal bezig kan blijven.